کاشت مارچوبه با تاج یک ساله

آموزش کاشت مارچوبه با تاج یکساله
1 – زمین را برای کشت مارچوبه آماده کنید. همه ی علف های هرز و دیگر علف ها را از زمین حذف کنید. مطمئن شوید که هیچ ریشه ای در خاک وجود ندارد. خاک را شخم بزنید و با چنگگ کود، کمپوست و دیگر مواد معدنی را تا عمق 25 تا 38 سانتی متر با خاک مخلوط کنید.یک شیار برای کاشت مارچوبه حفر کنید. عمق شیار باید 15 تا 30 سانتی متر و عرض آن 30 سانتی متر باشد. اگر می خواهید چند ردیف مارچوبه بکارید، فضای بین شیارها باید 60 تا 90 سانتی متر باشد. 
 
آماده کردن زمین برای کاشت مارچوبه
 
با استفاده از مخلوط خاک و کمپوست ارگانیک، به شکل یک خط به ارتفاع 5 تا 7 سانتی متر در وسط  شیار یک برآمدگی درست کنید. شما همچنین می توانید از پودر معدنی در مخلوط خاک استفاده کنید زیرا باعث تشویق رشد ریشه می شود.
 
کاشت مارچوبه
 
2 – تاج مارچوبه را بخیسانید. تاج را 15 دقیقه قبل از کاشت در یک سطل آب گرم یا چای کمپوست (غنی شده با مواد مغذی گیاهی) قرار دهید.
 
خیساندن تاج مارچوبه
 
3 – تاج های مارچوبه را در زمین بکارید. تاج های مارچوبه باید 30 تا 45 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند. ریشه تاج مارچوبه را در دو طرف برآمدگی قرار دهید. ریشه و تاج مارچوبه را با خاک بپوشانید. به ارتفاع 5 تا 7 سانتی متر خاک روی ریشه و تاج بریزید. بعد از اتمام کاشت مارچوبه، به آن آب بدهید.
 
کاشت تاج مارچوبه
 
4 – همچنان که مارچوبه شروع به رشد می کند، خاک بیشتری روی تاج ها بریزید. هر 2 یا 3 هفته، به ارتفاع 2 تا 7 سانتی متر روی مارچوبه خاک بریزید تا شیاری که درست کرده اید با زمین هم سطح شود. 
 
کاشت مارچوبه
 
5 – پس از پر شدن شیار، روی خاک کود گیاهی بریزید. کود گیاهی باعث کاهش علف های هرز و حفظ رطوبت خاک می شود.
 
کاشت مارچوبه
 
مراقبت از مارچوبه تا زمان بلوغ
1 – به طور منظم به مارچوبه آب بدهید. گیاه مارچوبه بعد از دو فصل رشد، به بلوغ می رسد. در این میان خاک را همیشه مرطوب نگه دارید.
2 – علف های هرز را از زمین حذف کنید. گیاه مارچوبه نمی تواند با دیگر گیاهان رقابت کند و از بین می رود. باید از خاک به خوبی مراقبت شود.
3 – در بهار برای تحریک رشد، به گیاه مارچوبه کود مایع بدهید. در طول زمستان برای محافظت از مارچوبه ها در برابر سرما، آن ها را با کود گیاهی و کاه بپوشانید.
4 – گیاه مارچوبه ممکن است مبتلا به سوسک مارچوبه شود. این سوسک ها روی برگ مارچوبه تخم گذاری می کنند. در صورت دیدن این حشرات باید از آفت کش استفاده کرد. 
برداشت مارچوبه
بعد از 2 یا 3 سال شما می توانید مارچوبه را برداشت کنید. با استفاده از یک چاقوی تیز یا یک قیچی، مارچوبه ها را قطع کنید. مارچوبه ها زمانی که 15 سانتی متر شوند آماده برداشت هستند. برداشت اولیه 2 یا 3 هفته طول می کشد. سال بعد زمان برداشت به 4 تا 5 هفته می رسد و سال بعد برداشت 6 هفته طول خواهد کشید.
گیاهان را برای سال بعد آماده کنید. در پایان فصل رشد، چیدن مارچوبه ها را متوقف کنید و اجازه دهید که رشد کنند و به ارتفاع طبیعی خود برسند. زمین کشت را عاری از آفات نگه دارید. برگ های ساقه مارچوبه را قطع کنید تا آفات در طول زمستان نتوانند در زمین مارچوبه ساکن شوند.
 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ